Sortida al Pi de la Palma d'Ebre

Mapa localització

Cartells o imatges
Títol activitat
Sortida al Pi de la Palma d'Ebre
Descripció activitat

El proper dia 11 de maig farem la primera activitat botànica d’aquesta temporada a la Ribera d’Ebre, amb una sortida dedicada a conèixer l’emblemàtic Pi de la Palma d’Ebre.

Durant el recorregut fins al pi, observarem la flora autòctona aturant-nos en algunes de les espècies per aprofundir en el seu coneixement.Finalitzarem el camí a l'embasament de La Palma. El camí és fàcil tant per grans com nens. La durada aproximada del recorregut és de 1,30h.

A uns 300 m del poble, dalt d’una carena en direcció nord, es troba el pi del Pino, arbre de més de 400 anys i de dimensions excepcionals. Té la soca més gruixuda de Catalunya i el seu perímetre oscil·la entre els 5,15 i el 7,75 m. Des del lloc on està situat es poden gaudir de vistes paisatgístiques excepcionals de diferents comarques i, fins i tot, s’hi pot veure les muntanyes d’Horta de Sant Joan, els Ports de Beseit i la serralada de Montsant. El pi va ser declarat arbre monumental pel Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya l’1 d’abril de 1991.

Per inscriure's cal accedir a la web del grup local
o bé directament a l'enllaç habilitat amb aquesta finalitat prement aquí.

Data de l'activitat
11/05/2025
Lloc activitat
La Palma d'Ebre
Hora de trobada
A les 9:30 h.
Lloc de trobada
Plaça Catalunya, La Palma d'Ebre.
Dades de contacte
riberadebre@floracatalana.cat
Grups locals implicats
Grups de treball