Correu electrònic
pilarbranyas@gmail.com
Tàxon fotografiat
Rosa canina subsp. canina
Data de l'aportació
Lloc on s'ha fotografiat

Porqueres, Pla de l'Estany

Data de les fotografies
Comentaris addicionals

09-05-2023 Daniel: A la 6a imatge els folíols són doblement dentats (cap problema, Flora Iberica diu que la denticulació pot ser simple o doble) i amb glàndules a l'extrem de les dents. Aquest caràcter encaixa amb més dificultat (el pas de la clau de Flora Iberica diu "foliolos sin glándulas" i a la descripció "foliolos en general sin glándulas o solo algunas en el nervio medio")

Les imatges del catàleg també em fan dubtar, en particular la imatge VTax411.ExN.Img4 de Rosa canina subsp. canina que també té glàndules al marge dels folíols. Si les meves sospites són certes l'hauriem de despenjar. Demano comentaris a Pilar.

09-05-2023 Pilar: aquestes imatges són de la mateixa planta (mateix lloc i hora), haurien de correspondre doncs totes a la mateixa espècie.. asturnatura diu: Rosa canina presenta una gran diversidad de formas lo que ha hecho que se reconozca esta variabilidad en lo que se conoce como el grupo de Rosa canina, que abarca siete microespecies.

09-05-2023 Daniel: Accepto la identificació.     PER PUBLICAR 2023-05-992

Accepto que les meves fotografies es publiquin sota la llicència de la web del Catàleg de Flora de Flora Catalana
ACCEPTO
Declaro haver llegit i acceptat les condicions establertes per a l'aportació d'imatges al Catàleg de Flora
ACCEPTO
Daclaro haver llegit i acceptat el tractament de les meves dades de caràcter personal
ACCEPTO
Estat (deixar-lo en estat PENDENT)
PER PUBLICAR